Postskriptum: Der russische Fernsehbeitrag über 9-11 in deutscher Fassung

Finanzmarkt- und Konzernmacht-Zeitalter der Plutokratie unterstützt von der Mediakratie in den Lobbykraturen der Geld-regiert-Regierungen in Europa, Innsbruck am 04.07.2016

Liebe® Blogleser_in,

Bewusstheit, Liebe und Friede sei mit uns allen und ein gesundes sinnerfülltes Leben wünsch ich ebenfalls.

Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen: https://www.youtube.com/watch?v=Taf8eZc02PE

Postskriptum: Der russische Fernsehbeitrag 9-11 in deutscher Fassung

Vorbemerkungen: 09/11 – der Tag am dem die Physik angeblich frei hatte, mehrere tonnenenschwere Flugzeug-Stahltriebwerke sich im Pentagon sich völlig in Luft auflösten und die Flugzeugeinschlagstelle sehr unterdimensioniert war, dieses angebliche Flugzeug unglaubliche Flugbahnen absolvierte und dann zwischen ZWEI Videoaufnahmebildern bildlich unaufgenommen durchflitzte und auch zuvor nicht abgeschossen wurde, die US-NORAD Flugraumsicherung angeblich eineinhalb Stunden VÖLLIG versagte, das WTC 7 im „freien Fall“ ohne Verlangsamung aufgrund kleinerer Brände niederging und symmetrisch perfekt, wie gesprengt, niederging!, und bereits 20 min zuvor darüber im BBC berichtet wurde?!?!, Kerosin im WTC plötzlich viele Stahlträger schmelzen konnte und dann zwei Stahlbeton-Wolkenkratzer mit GLEICHBLEIBENDER Geschwindigkeit, ALS OB LUFT als WIDERSTAND vorherrschte, aber die Gebäude aus STAHL & BETON waren, und die Materialien des Gebäudes ohne angebliche zusätzliche Energie (Sprengungen) in Pulver übergingen in sich zusammenfielen, aber Knochenteile sehr weit weggesprengt wurden, auch wochenlang Glutnester am Ground Zero loderten, Thermat -Sprengstoff chemisch nachgewiesen werden konnte, …. und die ganze Welt seit 09/11 für DUMM & DÄMLICH verkauft wurde/wird. Bis heute! Shame on you, MENSCHENVERSTAND & MEDIA & POLITIK. Aber in Amerika über 2.300 Architekten, Piloten, Statiker, Chemiker, Physiker, Sprengmeister, CIA-Agenten, und weitere Wissenschaftler nicht medial zu Wort kommen lässt. Shame on you, media. (Haupt-Eigentümer der US-Hauptmedien sind Konzerne der US-Waffenindustrie & Erdölindustrie)

Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen: https://youtu.be/A-qmWgQIeCw

Hier die angebliche Flugzeugabsturtzstelle ohne Flugzeugteile, ohne Flugzeugturbienen, … im Pentagon. 

pentagon_crash07

sara-pentagon-DW-Politik-Washington (1)


Auch in Shanksville Pennsylvania schaut es nicht wirklich nach einem Flugzeugabsturz aus:

Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen: http://npr.news.eulu.info/2016/06/26/desinformationskampagne-zu-911-saudi-arabien-hat-die-usa-angegriffen

DESINFORMATIONSKAMPAGNE ZU 9/11: SAUDI-ARABIEN HAT DIE USA ANGEGRIFFEN

9-11

Die sich ewig ändernde 9/11-Geschichte geht in eine neue Phase über. Die Schuld wird nicht mehr Osama bin Laden, sondern der Regierung Saudi-Arabiens in die Schuhe geschoben. Es kursieren 28 Seiten eines als geheim eingestuften und durch den Kongress angeforderten Berichtes zu 9/11, aus dem angeblich hervorgehen soll, dass die Regierung Saudi-Arabiens den Entführern der Flugzeuge finanzielle Schützenhilfe habe zukommen lassen. Doch weder das ehemalige Bush-Regime noch die Obama-Regierung würden die als geheim eingestuften Seiten jemals öffentlich machen.

 
 

Es sind nur einige wenige Mitglieder des Kongresses, denen erlaubt wurde, die Auszüge aus dem entsprechenden Dokument unter Überwachung einzusehen. Doch niemand wurde dazu autorisiert, über den Inhalt zu sprechen.

Nichtsdestotrotz wird im Kongress über den Justice Against Sponsors of Terrorism Act diskutiert, der es – falls verabschiedet – den Opferfamilien der Attacken von 9/11 erlauben würde, die saudische Regierung aufgrund des angerichteten Schadens zu verklagen.

Video: Major General Albert „Bert“ N. Stubblebine III war der kommandierende General des „United States Army Intelligence and Security Command“ von 1981 bis 1984, als er sich aus der Armee zurückzog. Er sagt es sei kein Flugzeug ins Pentagon geflogen.

US-Präsident kündigt Veto an

Um es mit anderen Worten auszudrücken, fährt der Kongress damit fort das Gesetz zu forcieren, obwohl das Washingtoner Parlament – abgesehen von den Gerüchten, auf welche sich eine Verabschiedung des Gesetzes stützt – über keine detaillierten Informationen verfügt.

Obama hat bereits erklärt, dass er sein Veto gegen das Gesetz einlegen würde, falls es im Kongress verabschiedet werden sollte. Sowohl die Verweigerung einer Freigabe von Beweisen in Bezug auf eine Beteiligung der Saudis als auch das durch Obama angedrohte Veto haben viele Kommentatoren und Beobachter in Rage versetzt.

Was wird hier eigentlich gespielt? Eine mögliche Antwort auf diese Frage lautet, dass das Vertrauen der Öffentlichkeit in die offizielle Version zu 9/11 am Erodieren ist. Grund sind unter anderem die sich mehrenden Expertenmeinungen, welche die offizielle Version der US-Regierung mehr und mehr in Frage stellen.

Traum von einem „Regimewechsel“ in Saudi-Arabien

Um der wachsenden Skepsis in der amerikanischen Öffentlichkeit zu begegnen, wird ein Täuschungsmanöver bezüglich der ganzen Angelegenheit initiiert. Die saudische Variante befriedigt den Glauben, dass es in Sachen 9/11 zu einer Art Coverup durch die Regierung gekommen ist.

Auf der anderen Seite wird der Verdacht von Washington in Richtung der Saudis umgeleitet. Gleichzeitig kommt die saudische Version den ursprünglichen Plänen der Neokonservativen zupass, welcher vorsah, die saudische Regierung zusammen mit den Regierungen des Iraks, Syriens und des Irans zu stürzen.

Falls sich die amerikanische Bevölkerung gegen die Saudis aufhetzen ließe, würden die Neocons am Ende vielleicht doch noch ihren Traum von einem „Regimewechsel“ in Saudi-Arabien in Erfüllung gehen sehen. Wir blicken unter Umständen auf eine Kampagne der Desinformation des Deep State, um die offizielle Falschversion zu 9/11 zu schützen…

Die Skepsis in der US-Öffentlichkeit wird in Richtung Saudi-Arabiens umgelenkt, während der sich Zorn der Bevölkerung aufgrund eines Coverup zugunsten der Saudis auf die US-Regierung richtet. Es könnte folgende Gründe haben, warum der Bericht nicht veröffentlicht werden soll:

Es handelt sich im Fall des Berichts lediglich um eine Desinformationskampagne, die im Sinne eines Täuschungsmanövers fungiert. Würde der Bericht öffentlich gemacht, kämen Experten mit fundiertem Wissen aus der Deckung, um ihn anzuzweifeln.

Es handelt sich im Fall des Berichts um eine Desinformationskampagne auf Ersuchen der Neokonservativen, welche die Chance beim Schopfe ergreifen wollen, um Saudi-Arabien für einen Angriffskrieg reif zu machen.

Langjährig vertiefte Beziehungen zu Washington und der Familie Bush

Bislang wurden keine offiziellen Erklärungen abgegeben, weswegen Saudi-Arabien – dessen politische Führung über langjährig vertiefte Beziehungen zu Washington und der Familie Bush verfügt – irgendein Interesse daran haben sollte, als Terrorpate im Hinblick auf eine Attacke nach Art von 9/11 auf amerikanischen Boden zu fungieren.
Stellvertreterkrieg für die USA im Jemen

Die Saudis benötigen den politischen Schutz der Vereinigten Staaten. Die politische Führung des Landes hat kein Interesse daran, ihren eigenen Schutzbefohlenen derart schwach aussehen und sich von einer Handvoll junger Männer, die lediglich mit Teppichmessern bewaffnet waren, demütigen zu lassen.

Ein solch schwacher Schutzbefohlener bietet keinen Schutz. Darüber hinaus führen die Saudis einen Stellvertreterkrieg für die Vereinigten Staaten im Jemen. Falls die Saudis vorhätten, die USA zu schädigen, warum überlassen sie es dann nicht Washington selbst, einen eigenen Krieg im Jemen auszufechten?

state_sponsorsAus diesem Link geht eine Antwort der Saudis auf die vermeintliche Beteiligung Saudi-Arabiens im Hinblick auf die Anschläge von 9/11 hervor. Katib Al-Shammari erklärt, dass es die USA selbst gewesen seien, welche die Anschläge von 9/11 geplant und ausgeführt hätten, um die eigene Rolle der Hegemonialität über den Mittleren Osten zu stärken.

Die Liste der „Verantwortlichen“: Irak, Iran, Saudi-Arabien…

Im gleichen Atemzug habe die US-Führung die Schuld für 9/11 einer sich stetig ändernden Liste von Tätern in die Schuhe geschoben, die sich nach den jeweiligen Zielen Washingtons zu verschiedenen Zeitpunkten ausgerichtet habe. Zuerst seien es, so Al-Shammari, Osama bin Laden, Al-Qaida und die Taliban gewesen.

Dann Saddam Hussein und der Irak. Ein New Yorker Gericht machte unterdessen den Iran für die Tat verantwortlich. Nun wird plötzlich Saudi-Arabien diese unrühmliche Rolle zuteil. Die Amerikaner, so Al-Shammari weiter, seien Meister darin, zu gegebenem Zeitpunkt mit neuen und zweifelhaften Dokumenten aufzuwarten.

Es wird dann jeweils behauptet, über Beweise zu verfügen, die jedoch niemals auf den Tisch gelegt würden. Die amerikanische Bevölkerung würde hochgradig davon profitieren, sich offen zu zeigen für die Ansichten von Dritten, indem auch ausländische Medien in der Heimat gelesen würden.

Lesen Sie dazu einfach einmal die Erklärungen der Saudis zu 9/11. Diese Ausführungen machen aus meiner Sicht mehr Sinn als die offiziellen Verlautbarungen der US-Regierung.

Quelle:
http://www.cashkurs.com/kategorie/wirtschaftsfacts/beitrag/desinformationskampagne-zu-911-saudi-arabien-hat-die-usa-angegriffen/

Leseempfehlung:
15 Jahre 9/11: Die Saudi-Connection ist nicht alles


Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen: http://vk.com/wall316311635_11132

9/11-Enthüllung: 15 der 19 Flugzeugentführer waren CIA-Agenten

Brisante Aussagen von Whistleblower Michael Springmann, Leiter der US Visa-Sektion in Jeddah (Saudi-Arabien). Er berichtet wie die CIA viele der 9/11 Flugzeugentführer unter dem Programm «Military Exchange» in die USA einschleusten um diese als Terroristen auszubilden. Seine Aussagen wurden im Commission Report ignoriert.

Ich hatte einmal zwei Pakistanis ein Visa verweigert mit der Begründung, dass sie mir zu wenig Beweise über ihre Tätigkeit und anschliessende Ausreise aus den USA gaben. Drei Monate später bekam ich einen Telefonanruf von einem CIA-Beamten, diese Visas auszustellen, es sei wichtig. Ich sagte nein. Wenige Minuten danach sprach er mit dem Chef der Konsularabteilung und ich musste die Visas ausstellen.

Zunächst dachte ich es handle sich um Betrug, jemanden der einem Beamten des Aussenministeriums Schmiergelder bezahlt. Ich wurde angewiesen meinen Mund zu halten, meinen Job zu machen und keine Fragen zu stellen. So stellte ich mehrere Visas für Terroristen aus, die vom CIA rekrutiert wurden.

 
 

Ich protestierte beim Chef der Konsulat-Sektion in Riad, ich protestierte in Washington, ich protestierte beim Generalinspektor des Aussenministeriums, beim diplomatischen Sicherheitsdienst, ich sprach darüber mit dem FBI, dem Justizdepartement, mit verschiedenen Kongressausschüssen – vergeblich.

Wie sich später herausstellte, wurden die Visas von 15 der 19 angeblichen Flugzeugentführern in Jeddah ausgestellt. Es liegt auf der Hand, dass diese vom CIA benutzt wurden, denn man brauchte ja Araber um die Schuld für die Terrorattacken vom 11. September den Muslimen zuzuschieben.“

 
 
 
 

 

 

 

Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen: http://vk.com/wall-86775514_25967

 


Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen: http://alles-schallundrauch.blogspot.co.at/2011/09/neues-video-uber-absturz-von-flug-93.html

Neues Video über Absturz von Flug 93

Montag, 5. September 2011 , von Freeman um 16:41

Folgendes Video wurde am Morgen des 11. September 2001 von Dave Berkebile in der Nähe von Shanksville Pennsylvania aufgenommen und jetzt erst veröffentlicht. Es zeigt die Rauchwolke nach dem Absturz von Flug 93, eine Boeing 757 der United Airlines. Die offizielle Erklärung der US-Regierung lautet, die Passagiere haben durch eine heroische Aktion versucht die Kontrolle über das Flugzeug zurück zu gewinnen. Bei diesem Kampf mit den Entführern im Cockpit sei die Maschine ausser Kontrolle geraten und dabei abgestürzt.

Viele Zeugen am Boden sagen aber ganz etwas anderes aus. Die Maschine ist nicht in einem Stück in den Boden geknallt, sondern in der Luft explodiert und es regneten Metall-, Gepäck- und Leichenteile im Umkreis von vielen Kilometern wie Konfetti herunter. Ein Triebwerk wurde 2 Kilometer von der Absturzstelle gefunden. Ausserdem haben Zeugen einen zweiten kleinen Jet gesehen, der über die Absturzstelle kreiste. Diese Aussagen lassen vermuten, die Maschine wurde von der Air Force mit einer Rakete abgeschossen und die Geschichte über den Kampf von mutigen Passagieren ist eine Erfindung, eine Hollywood-Story, die dann auch verfilmt wurde.

Der Kommentar von Dave Berkebile bestätigt diese Theorie, denn er sagt wärend der Aufnahme: „Dies sind die Reste eines Flugzeugcrashs drüben bei der Lambertsville Road. Eine Bombe von Terroristen hat wahrscheinlich das Flugzeug in die Luft gesprengt.“ Und er erzählt weiter: „Es hat das Haus erschüttert, es hat alle Häuser hier erschüttert.“ Nur, die Explosion stammt nicht von einer Bombe der Entführer im Flugzeug, sondern von einer Luft-Luft-Rakete die auf die Maschine abgeschossen wurde und ein Triebwerk traf. Die Boeing brach dann in der Luft auseinander. Nur das erklärt die weit verstreuten Trümmerteile und den geringen Inhalt des Einschlaglochs.

Die Ehefrau Cathy hat das Videomaterial nach dem Tod ihres Mannes im Februar der Lokalzeitung Tribune Democrat zur Veröffentlichung übergeben. „Ich dachte mir, dass es sich um ein sehr wichtiges Stück Geschichte handelte„, erklärte sie ihre Beweggründe.

Trümmerteile wurden am Indian Lake ca. 5 Kilometer von der Absturzstelle gesichtet. Mehr Trümmer wurden in New Baltimore gefunden ca. 12 Kilometer entfernt. Noch ein Trümmerfeld und Leichenteile wurden 8 Kilometer weit gefunden. Das schwerste Stück, ein Triebwerk, wurde 2 Kilometer weit entdeckt. Die FBI behauptet, die Verteilung der Trümmer wäre durch den Wind verursacht worden, was im krassen Gegensatz zu den Berichten der Augenzeugen ist, welche den Abschuss einer Rakete gehört haben und es somit eher erklärt, die Maschine ist in der Luft zerstört worden und deswegen sind die Trümmerteile so weit verstreut.

Die Behauptung der US-Regierung, durch die aufgezeichneten Telefongespräche, die angeblich aus dem Flugzeug stammen, hätte man über das heldenhafte Einschreiten der Passagiere erfahren, kann nicht stimmen, denn die Gespräche haben nie stattgefunden. Erstens konnte das FBI bei der Gerichtsverhandlung 2006 gegen den sogenannten 20. Entführer, Zacarias Moussaoui, keine Belege für die Telefonanrufe dem Gericht vorlegen, die es aber geben müsste. Zweitens ist es rein technisch nicht möglich aus einem Flugzeug mit dem Handy zu telefonieren. Jedes Mal wenn ich fliege versuche ich es als Test. Kurz nach dem Start geht das Signal weg und kommt erst wieder kurz vor der Landung.

Siehe dazu: „Die Mutter aller Lügen um 9/11„.

Es gibt noch eine Ungereimtheit wegen der Absturzuhrzeit. Offiziell stürzte Flug 93 laut Flugdatenschreiber um 10:03 Uhr ab. Aber laut Seismologen und Zeugen um 10:06 Uhr. Es fehlen 3 Minuten in der Cockpit-Aufzeichnung. Das FBI weigert sich diese Lücke zu erklären. Wird uns etwas verheimlicht, was in dieser Zeit in der Pilotenkanzel passiert ist? Würden wir dadurch mitbekommen, es gab gar keinen Kampf zwischen Entführer und Passagiere, sondern die Boeing wurde abgeschossen?

Dann wird behauptet, die Maschine wäre auf dem Kopf gedreht in den Boden geknallt. So ein illegales Manöver erlaubt der Bordcomputer gar nicht, denn moderne Maschinen werden indirekt geflogen, nennt man fly-by-wire und der Flight-Director schränkt die Steuerbefehle auf nur erlaubte ein. Mit einer Passagiermaschine kann man keine Akrobatik durchführen, zum Schutz der Passagiere. So etwas wäre nur möglich, wenn die Maschine schwer beschädigt ist und nicht mehr kontrolliert werden kann. Durch eine Rakete?

In diesem kleinen Loch soll eine ganze Boeing 757 verschwunden sein:

Die US-Behörden erzählen uns demnach, die Boeing wäre als Ganzes auf den Boden geknallt und dann wäre ein Tonnen schweres Triebwerk wie ein Gummiball zurück in die Luft geflogen und 2 Kilometer weiter gelandet. Wrack- und Leichenteile sind auch einfach vom Boden abgeprall und haben sich bis zu 12 Kilometer verteilt. Wie blöd meinen die eigentlich sind wir? Aber dieses Märchen berichten die Medien unkritisch seit 10 Jahren und keiner der bezahlten Journalisten kratzt sich am Kopf und sagt, das ist ja gar nicht möglich, diese Erklärung kann nicht stimmen.

Wenn Flug 93 abgeschossen wurde, warum geben sie es nicht zu? Das wäre ja möglicherweise verständlich, um einen weiteren angeblichen Einschlag zu verhindern. Warum wurde hier eine Heldentat erfunden und mit einem Hollywood-Film dieses Märchen verbreitet? Es gibt Stimmen die meinen, hier wird etwas vertuscht. Der Besatzung gelang es die Fernsteuerung auszuschalten und diese Zeugen durften nicht landen und erzählen was wirklich an Bord passiert ist.

Gab es überhaupt eine Entführung? Denn eine Frage hat bisher niemand gestellt, warum haben die Terroristen nicht den nächst gelegenen Flughafen zum Ziel als Startpunkt gewählt? Warum sind sie aus Boston gestartet, statt aus Kennedy oder La Guardia in New York, mit den Türmen in Sichtweite? Die Zwillingstürme konnte man von diesen Flughäfen aus sehen. Warum als völlig unerfahrene Piloten den weiten Weg wählen, um sich dann der Gefahr eines Abschusses auszusetzen. Dazu noch die Navigation zum Ziel. Wie wenn ein Laie tausende Kilometer in 10’000 Meter Höhe über die Landschaft fliegen kann, um dann Punkt genau zu treffen. Sogar erfahrene Piloten sind schon auf dem falschen Flughafen gelandet.

Hier ein Beispiel. Ryanair landet auf falschem Flughafen. Aus der Luft sehen sie doch alle gleich aus – oder nicht? Der Pilot des Ryanair-Fluges nach Nordirland jedenfalls landete auf dem falschen Flughafen. Statt auf einem kleinen Airport in der Nähe von Londonderry setzte er auf einem Militärstützpunkt auf. SieheSchmiergel vom 30.6.2006. Deshalb ist die Behauptung absurd, völlige Amateure, die noch nie im Cockpit einer Boeing 757 sassen, haben diese ohne Gegenwehr übernommen, sich ans Steuer gesetzt, genau zum Ziel navigiert und diese auch noch perfekt getroffen.

Wenn das so einfach ist, für was braucht es dann eine langjährige Ausbildung und tausende Stunden Erfahrung, bis man Linienpilot wird? Ich frag mich warum die Gewerkschaften der Piloten und die Pilotenvereinigungen nicht laut aufschreien, denn die US-Regierung behauptet, jeder „Depp“ kann einen Jumbo fliegen. Man muss sich nur die Bedienungseinleitung auf Arabisch besorgen, vielleicht noch in einer Höhle in Afghanistan mit dem Flugsimulator am PC üben und schon steuert man eine Passagiermaschine perfekt wo hin man will. Dann sind ja die Flugkapitäne völlig überbezahlt und man kann jeden von der Strasse nehmen und ans Steuer setzen.

Aber diesen Scheiss glauben die meisten Leute, weil die Glotze es sagt. Ihr gesunder und kritischer Menschneverstand ist ihnen völlig abhanden gekommen. Sie sind ferngelenkte Zombies, wie die Flugzeuge. Es bewahrheitet sich der Spruch, je grösser die Lüge, je mehr wird sie geglaubt. Man kann den Leuten jeden Mist erzählen und sie nehmen es für die Wahrheit an, so lange es ein Lackaffe mit Kravatte im Fernsehen erzählt. Wir leben in der totalen Meinungsmanipulation und das Märchen von 9/11 ist das beste Beispiel dafür.

Und was macht die US-Regierung als Gedenken an die Opfer von Shanksville? Die Gedenkstätte am Unglücksort ist 10 Jahre später immer noch nicht fertig, weil es an Geld fehlt. Man würde meinen, bei dieser „Heldentat“ würde die US-Regierung locker die schlicht gestaltete Marmorwand, auf der die Namen der 40 verstorbenen Opfer eingraviert sind, aus nationalen Stolz finanzieren. So ist aber das geplante Besucherzentrum auf private Spenden angewiesen, die spärlich fliessen. Washington hat wohl Billionen für die Kriege die mit 9/11 begründet werden, aber für die Opfer keinen Cent übrig. Die Toten sind nur gut genung, um für die Propagandalügen verwendet zu werden.

Hier passiert dem ehemaligen US-Verteidigungsminister Donald Rumsfeld ein freudscher Fehler, in dem ihm herausrutscht, Flug 93 wurde abgeschossen:

Ein Augenzeuge sagt, Flug 93 wurde abgeschossen und er sah ein zweites Flugzeug:

Hier weiterlesen: Alles Schall und Rauch: Neues Video über Absturz von Flug 93 http://alles-schallundrauch.blogspot.com/2011/09/neues-video-uber-absturz-von-flug-93.html#ixzz4ChrTYuOY

——————————————————————————————————————————————–

15 Jahre 9/11: Die Saudi-Connection ist nicht alles

Prinz Bandar bin Sultan plaudert im August 2002 auf der Bush-Ranch in Crawford, Texas, mit dem Präsidenten. Schon damals verlangten Abgeordnete eine Untersuchung darüber, ob Geld aus Saudi-Arabien an die 9/11-Attentäter geflossen ist.

Prinz Bandar bin Sultan plaudert im August 2002 auf der Bush-Ranch in Crawford, Texas, mit dem Präsidenten. Schon damals verlangten Abgeordnete eine Untersuchung darüber, ob Geld aus Saudi-Arabien an die 9/11-Attentäter geflossen ist.
 
Auch die Veröffentlichung von 28 geschwärzten Seiten des US-Kongressberichts zu 9/11 wird die Verbrechen nicht aufklären. Der Puzzlestein macht aber einmal mehr deutlich, dass von Grund auf neu ermittelt werden muss, argumentiert RT-Gastautor Mathias Bröckers.

von Mathias Bröckers

„Die Geschichte von 9/11 muss neu geschrieben werden” titelte in der vergangenen Woche das ARD-Magazin „Monitor“ mit einem Zitat des US-Senators Bob Graham, der „erstmals im deutschen Fernsehen“ ein Interview gab. Das Thema waren 28 geschwärzte Seiten in dem Abschlussbericht, den der Untersuchungsausschuss des US-Kongresses bereits im Jahr 2002 herausgegeben hatte. Schon damals, noch bevor die offizielle 9/11-Untersuchungskommission ihre Arbeit aufnahm, hatten diese aus Gründen der „nationalen Sicherheit“ zurückgehaltenen Informationen für gehörige Aufregung gesorgt. 

Richard Nixon und König Faisal im Rasa-Palast am 15. Juli 1974.

Nachdem über einen Newsweek-Artikel im Dezember 2002 bekannt wurde, dass es auf diesen Seiten des Berichts um die Verbindungen der „Hijacker“ mit saudischen Agenten geht, sahen sich die Abgeordneten und Senatoren des Kongressausschuss plötzlich einer Strafverfolgung wegen Geheimnisverrats ausgesetzt. FBI-Agenten durchsuchten ihre Parlamentsbüros und verhörten ihre Mitarbeiter. 

Für die einige Monate später startende 9/11-Kommission war das ein deutliches Signal, dieses Territorium zu meiden, was dann dank ihres Geschäftsführers Philip Zelikow, einem bewährten Spin-Doktor der Bush-Administration, auch geschah. Die „Saudi-Connection“ wurde im 9/11-Report systematisch ausgeblendet. Sie ist gleichwohl ein offenes Geheimnis, auch wenn die „28 Seiten“ bisher nur von Insidern zur Kenntnis genommen werden durften.

Dass 15 der späteren „Hijacker“ Saudis waren, die zudem mit fehlerhaften Visa in die USA einreisten, vermerkte auch der 9/11-Commission-Report (CR). Darin ist ebenfalls festgehalten, dass diese Visa vom US-Konsulat in Dschiddah, Saudi-Arabien, durchgewunken wurden. Was fehlt, ist allerdings der Hinweis auf den Whistleblower Michael Springmann, der dort bereits Ende der 1980er Jahre für die Visa-Erteilung zuständig war und seinen Posten verlor. Der Grund war, dass er nicht aufhörte, Beschwerden einzureichen, darüber dass die CIA ihn immer wieder nötigte, Visa für Personen zu erteilen, die eindeutig einem militanten, terroristischen Hintergrund zuzuordnen waren. 

Dass der Hinweis auf dieses US-Konsulat als ein notorisches Einschleusungsbüro für arabische „Freiheitskämpfer“ im offiziellen Abschlussbericht fehlt, während die eklatanten Fehler in den Visa-Angaben akribisch dokumentiert sind, ist indes kein Wunder. Denn dies hätte deutlich gemacht, dass die „Hijacker“ nicht erst bei ihrem Aufenthalt in den USA, sondern schon vor ihrer Einreise offensichtlich unter „Betreuung“ standen. 

Der starke Verdacht einer schützenden Hand leitet sich nicht nur aus dem suspekten Ort ihrer Visa-Erteilung ab, sondern auch aus einer sehr simplen Frage: Wenn es sich bei den späteren »Hijackern« wirklich um professionelle Terroristen handelte, wieso wurde dann bei einer Grundvoraussetzung des gesamten Plans – den Visa und der Einreise – so völlig dilettantisch und unerklärlich geschlampt? Welcher Teufel hat den angeblichen Chefplaner Osama Bin Laden in seiner afghanischen Höhle geritten, dass er den Erfolg der gesamten Großoperation schon im ersten Schritt einem derartigen Risiko der Entdeckung aussetzt? 

Diese Fragen lassen sich eigentlich nur so beantworten: Es bestand gar kein Risiko, weil saudische und us-amerikanische Geheimdienste von Beginn an ihre schützenden Hände über die späteren „Hijacker“ gelegt hatten. Wie das konkret aussah, läßt sich an Khalid Al-Midhar, dem angeblichen „Terrorlogistiker“ (Der Spiegel) der Anschläge, gut illustrieren: 

Seit 1998 wurde das Haus seines Schwiegervaters im Jemen von der CIA observiert, in dem er in dieser Zeit ein- und ausging. Im Jahr 1999 wurde er von Omar Al-Bayoumi in Kalifornien empfangen, einem Saudi mit Geheimdienstverbindungen. Der CR vermerkt von ihm nur, er sei ein „unwahrscheinlicher Kandidat für klandestine Beziehungen mit islamistischen Extremisten“. Befragt wurde er nicht. Im Januar 2000 nahm Al-Midhar an einem Al-Qaida-Planungstreffen in Kuala Lumpur teil, das vom malaysischen Geheimdienst auf Video aufgezeichnet und den US-Behörden übermittelt wurde. 

Khalid Al-Midhar und seine „Studienkollegen“ in San Diego erhielten über ihren Mentor Al-Bayoumi monatliche Schecks von Prinzessin Haifa al-Faisal, der Frau des saudischen US-Botschafters Prinz Bandar ibn Sultan. Der Mann trug wegen seiner engen Beziehung zum Präsidenten den Spitznamen „Bandar-Bush“. Zu diesem Zeitpunkt galt Bandar ibn Sultan in Washington bereits als der einflussreichste Diplomat überhaupt, auch weil er seit Jahrzehnten schmutzige Operationen mit dem Bush-Team durchgezogen hatte. Später, im Jahr 2005, ernannte der damalige König ihn zum saudischen Geheimdienstchef. 

Prinz Bandar bin Sultan besichtigt mit US-Verteidigungsminister William Perry die Schäden eines Bombenanschlags auf die Khobar Towers in Saudi-Arabien im Juni 1996. Die USA behaupteten später, der Anschlag sei von der Hisbollah verübt worden.

Prinz Bandar bin Sultan besichtigt mit US-Verteidigungsminister William Perry die Schäden eines Bombenanschlags auf die Khobar Towers in Saudi-Arabien im Juni 1996. Die USA behaupteten später, der Anschlag sei von der Hisbollah verübt worden.
 

Im September 2000 nahmen Al-Midhar und Al-Hazmi eine neue Wohnung in San Diego, die Bayoumi ihnen besorgt hatte, und zwar im Haus des Geheimdienst-Informanten Abdussattar Shaikh. Aus Gründen der „nationalen Sicherheit“ durfte nicht einmal die 9/11-Commission den Mann verhören. Danach reiste Al-Midhar in den Jemen, wo im Oktober 2000 der Anschlag auf das US-Schlachtschiff “Cole” erfolgte, für das sowohl Gäste des safehouseseines Schwiegervaters als auch Teilnehmer des Malaysia-Treffens verdächtigt wurden. 

Zum selben Zeitpunkt wurde der oberste Terroristenjäger des FBI, John O’Neill, davon abgehalten, im Jemen zu ermitteln. Bushs Botschafterin Barbara Bodine erteilte ihm sogar ein Einreiseverbot in dem Land. Stattdessen wird Khalid Al-Midhar im Juni 2001 ein frisches Einreisevisum für die USA erteilt. Soweit die Logistik und die Verbindungen des Khalid Al-Midhar, die stark darauf hindeuten, dass es sich bei ihm um ein „Asset“, um einen IM, um einen Agenten handelte, der in den USA tun und lassen konnte, was er wollte. 

 

Der Mann stand zwar auf der Watchlist der CIA, weil er engste Verbindungen zu einem Al-Qaida-Nest im Jemen unterhielt. Er wurde aber von den saudischen Royals alimentiert und von Agenten umsorgt. Khalid Al-Midhar war kein einsamer Terrorist under cover im Feindesland, sondern ein Agent mit besten Kontakten. Der Autor Lawrence Wright („The Looming Tower: Al Quaida and the Road to 9/11“, 2006) sprach mit einigen der Beamten aus der FBI-Einheit I-49, die für Al-Midhar und Al-Hazmi zuständig gewesen wären, hätten sie denn von deren Rolle erfahren. 

Dass sie davon nicht erfuhren, so glaubt „mindestens die Hälfte der Jungs im Büro“, hatte damit zu tun, „dass die CIA Al-Midhar und Al-Hazmi schützte, weil sie hoffte, die beiden zu rekrutieren“. Oder, könnten wir angesichts dieser gut dokumentierten Faktenlage hinzufügen, im Joint Venture mit den saudischen Kollegen schon rekrutiert hatte, als V-Männer oder Agents Provocateur oder Sündenböcke. Dieser Verdacht steht so ausdrücklich sicherlich nicht in den ominösen „28 Seiten“, aber die Verbindungen und Unterstützungen der beiden Hijacker Al-Midhar und Al-Hazmi sind so offensichtlich, dass dieser Verdacht von jedem auch nur halbwegs kompetenten Ermittler sofort aufgegriffen und weiter ermittelt werden müsste.

 

Eben deshalb wurden diese Seiten des Kongressberichts geschwärzt und deshalb machte auch die 9/11-Untersuchungskommission einen großen Bogen um diesen Zusammenhang – denn er öffnet ein Fass ohne Boden. Und dies betrifft keineswegs nur die „Saudi-Connection“, auf die Senator Graham bereits seit dem Jahr 2003 hartnäckig hinweist. Die monatlichen Schecks von der Frau des saudischen Botschafters an die beiden „Studenten“ in San Diego machen einen eher bescheidener Posten in Sachen Finanzierung der Anschläge aus. Auch darum machte die 9/11-Kommission einen großen Bogen. Dies sei, wie man auf Seite 172 des CR staunend lesen kann, „von wenig praktischer Bedeutung“.

Insofern wurde dort auch eine Überweisung an den Chef-„Hijacker“ Mohamed Atta in Höhe von 100.000 Dollar nicht erwähnt, die von einem Agenten des pakistanischen Geheimdiensts ISI namens Omar Said Sheikh getätigt wurde. Dass Senator Bob Graham seit Jahren ausschließlich auf die nicht mehr wirklich geheime Saudi-Connection der „Hijacker“ verweist, könnte auch mit der Person zu tun haben, mit der er zufälligerweise während der Anschläge am 11. September 2001 in Washington beim Frühstückzusammensaß: dem Chef von Omar Said Sheikh, dem ISI-General Mahmud Ahmad.

Als kurz darauf diese Überweisung bekannt wurde, musste General Ahmad von seinem Posten in Pakistan zurücktreten. Dass neben Bob Graham noch ein weiterer Teilnehmer an diesem historischen Frühstück, der spätere CIA-Chef Porter Goss, jetzt lautstark für die Veröffentlichung der 28 Seiten plädiert, mag auch damit zu tun haben, dass dort keine Zeile steht über den entscheidenden Finanzier der „Hijacker“. Um es noch einmal deutlich zu sagen: Die beiden Top-Sicherheitsbeamten frühstückten an diesem Tag mit dem Mann, der die größte festgestellte Einzelsumme an die später benannten 9/11-Attentäter überwies.

Ohne die „Paki-Connection“, das heißt ohne die Rolle des ISI, der für Osama Bin Laden bis zum Ende den Gastgeber spielte, liefert die Enthüllung der „Saudi-Connection“ nur einen kleinen Ausschnitt aus dem Puzzle. Und das macht einmal mehr klar, dass die Geschichte von 9/11 nicht „neu geschrieben“, sondern von Grund auf neu ermittelt werden muss. Die vorzuladenden Zeugen und vorzulegenden Dokumente haben wir in unserem Buch aus dem Jahr 2011 alle benannt.

Mathias Bröckers gehört zur Gründergeneration der taz und arbeitet seit 1991 als freier Journalist und Buchautor. Er schrieb drei Bücher zu 9/11, zuletzt mit Christian Walther „11.9 . Zehn Jahre danach – Der Einsturz eines Lügengebäudes“ (Westend Verlag 2011) und bloggt auf broeckers.com

————————————————————————————-————

20160527_074312

Endrunde 09/11: Saudische Zeitung behauptet Beteiligung der US-Regierung an Planung und Ausführung an 9/11 Anschlägen. UND: To tell you the truth, I GOT THE JEW CALL (at 09/11!) – Letzte Chance unserer Medien zur kritischen Berichterstattung vor völligem Medien-Vertrauensverlust, m. E. n.

Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen: http://www.examiner.com/article/memri-saudi-owned-paper-claims-us-government-planned-and-carried-out-9-11-1

MEMRI: SAUDI-OWNED PAPER CLAIMS US GOVERNMENT ‘PLANNED AND CARRIED OUT’ 9/11

 

"Unless the world learns the lesson these pictures teach, night will fall. But by God's grace, we who live will learn." - Richard Crossman (1945)

Flickr user Nostri-Imago (https://www.flickr.com/photos/nostri-imago/4428688046)

————————————————————————————-————

Anmerken möchte ich hier noch, dass unbedingt auch die Beteiligung vom Mossad unabhängig untersucht werden sollte, da bereits 2004 ein Buch mit dem Titel „Lies, And the Lying Liars Who Tell Them, A Fair and Balanced Look at the Right, von AL FRANKEN, # 1 New York Times Bestseller, erschien, welches auf Seite 112 behauptete; :

The Blame – America´s Ex-President – First Crowd

Six months after 9/11, the Gallup Poll of Islamic Countries found that an overwhelming majority of those surveyed believed the attacks on the World Trade Center and the Pentagon hat not been the work of Arabs. Well-Educatet Egyptians and Saudis believed that the Israelis were behind the murder of three thausand innocents on 9/11, in lage part because of articles in their countries official state newspapers. One oft he widely disseminated stories was that no Jews died in the collapse oft he Trade Towers because they had received calls telling them not to got to work that day.

To tell you the truth, I got the Jew call. I had an office in the Trade Center were I used to do most of my wirting. The call came from former New York mayor Ed Koch. „Al,“he told me, „don´t go to work on the twenty-third day of Elul.“ (=09/11)

Hier noch diese Stelle im Bestseller: 

20160527_074205

Buchvorderseite:

20160527_074312

——————————————————————————————————————————————

Die Wiki schreibt über die Zeitung:

al-Hayat

 
 
AL-HAYAT
Al-hayat-logo.jpg
Beschreibung arabische Tageszeitung
Erstausgabe 1988
Verbreitete Auflage(2006[1]) 166.650 Exemplare
Weblink alhayat.com
ISSN 0967-5590

Al-Hayat (arabisch الحياة al-ḤayÄ�t ‚Das Leben‘) ist eine panarabisch und westlich orientierte Tageszeitung im arabischen Raum. Sie erscheint in London.

Geschichte[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Die Zeitung wurde 1988 von Dschemil Mrowa und Adel Bishtawi in Beirut gegründet und imlibanesischen Bürgerkrieg 1990 an den saudischen Kronprinzen Sultan al-Saud verkauft.[2] Ihr Hauptsitz befindet sich in Saudi-Arabien. Mit einer Auflage von fast 170.000 Stück gehört sie zu den großen arabischsprachigen Zeitungen der Welt.[3] Sie hat ein Büro in Riad und erscheint in Saudi-Arabien auch als Lokalausgabe.[4]

Inhalte[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Al-Hayat ist eine bevorzugte Plattform für linke oder liberale Intellektuelle.[5] Im August 2007 wurde die Zeitung von der saudischen Regierung vorübergehend verboten, weil sie die königliche Familie der Saudkritisiert und Anweisungen des Informations- und Kulturministeriums missachtet hatte.

Weblinks[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Einzelnachweise[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  1. Hochspringen The press in Saudi Arabia BBC News Monitoring, 13. Dezember 2006
  2. Hochspringen Statistics on Arab Media Arab Reform Bulletin, Dezember 2004 (Vol. 2, Issue 11), Carnegie Endowment for International Peace
  3. Hochspringen Al Hayat Arabic Daily Newspaper, Allied Media Corp.
  4. Hochspringen Saudi-Arabien: Kultur- und Bildungspolitik, Medien Auswärtiges Amt (Stand: Juni 2014)
  5. Hochspringen Bernhard Schmid: „Greater Middle East“ – Demokratisierungs- oder Herrschaftsprojekt? In: TREND Onlinezeitung. trend.infopartisan.net, 5. Juni 2005, abgerufen am 5. März 2015.
  6. ————————————————————————————————————————————-

Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen: https://www.facebook.com/massreport/videos/1183248681688147/

9-111

9/11 erklärt von Dr. Judy Wood Episode 3: Zerstaubung Dustification; Und Fakten von Architekten, Statiker, Sprengmeistern und Ingenieure für die Wahrheit um 09/11

Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen:  https://www.youtube.com/watch?v=bGzBUGZ3CnA&feature=youtu.be

9/11 erklärt von Dr.Judy Wood Episode 3: Zerstaubung Dustification

Ein bemerkenswert-interessanter Rückblick, auf den 11. Sept. 2001, mit Perspektiven die bislang weitgehend und bestmöglich verschleiert werden konnten.

Erfolgt eine Betrachtung durch die Fensterglas-Brillen der konzernhörigen Klatschaffen und der staatsparteilichen Presseorgane, kann man deren journalistische Bestleistung wahrsch. am ehesten mit dem Wort „erbärmlich“ zusammenfassen. Schauen wir jedoch durch die Mikroskope der vielen unterschiedlichen und freien Recherchen, offenbart sich ein völlig anderes, bisweilen auch erschreckendes Bild.

Die akribischen Recherchen von Dr. Judy Wood, heben trotz programmiertem Gegenwind die dubiosen Ereingnisse noch einmal auf eine andere Ebene und lassen die Vorgänge hinsichtlich 9/11 in einem völlig anderen Licht erscheinen.

In diesem Bericht geht es speziell um die regelrechte Auflösung der World Trade Center – Gebäude 1,2 und 7, die nach Einschätzung von Dr. J. Wood nicht eingestürzt sind, sondern bereits im freien Fall zerstäubt (worden) sind. Es bleiben Fragen, wie: Wo sind die Türme hin? Wo ist der Beton und der gesamte Stahl geblieben? Diese Materialmassen hätten sich doch viel massiver auftürmen müssen…

Übersetzung: www.aTuM.media, Klee-Moe & Frank Stoner (Radio Emergency)
https://www.youtube.com/watch?v=i5CKL…

Playliste: https://www.youtube.com/playlist?list…

http://www.radio-emergency.de/

Geheime Technologie und 9/11- Dr Judy Wood | Amok Alex & Frank Stoner Show No 30/2015
https://www.youtube.com/watch?v=KJ-XL…

Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen: https://www.youtube.com/watch?v=z3Rdd-lW-5E

KenFM zeigt: Vortrag von Richard Gage in der Berliner Urania (englisch)

„Der smarte Weg, um Menschen passiv und gefügig zu halten, ist, das Spektrum der akzeptierten Meinung strikt zu limitieren, gleichzeitig aber eine lebhafte Diskussion darin zuzulassen.“

Diese von Noam Chomsky beschriebene Methode, um elementare Fragen gar nicht erst aufkommen zu lassen, beziehungsweise Zweifel bereits im Keim zu ersticken, wird in den letzten Jahren auf kein Ereignis stärker angewandt als auf die Geschehnisse des 11. September 2001.

Der amerikanische Architekt Richard Gage, Mitglied der Organisation „Architects and Engineers for 9/11 Truth“, lässt sich nicht einschüchtern und reist seit Jahren um die Welt, um seine kritischen Fragen zu den Terroranschlägen einer breiteren Masse zu stellen. Wir zeigen am heutigen 14. Jahrestag von 9/11 die Aufzeichnung seines englischsprachigen Vortrages in der Berliner Urania.

Richard Gage, Gründer von „Architects and Engineers for 9/11 Truth“ erörtert Beweise für die Zerstörung des WTC-Gebäudes Nr. 7 durch eine „kontrollierte Sprengung“ in C-SPANs „Washington Journal“ vom 1. August 2014.

Aus dieser Quelle zur weiteren Verbreitung entnommen: http://www.ae911truth.org

—————————————————————————————————

FAQS

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Frequently Asked Questions — Here you will find some answers to some of the most commonly asked questions about the destruction of the World Trade Center skyscrapers on 9/11.

As each FAQ response is published in our newsletter and posted on our website, it will be added to this page.

FAQ #1: WHO DEMOLISHED THE TWIN TOWERS AND BUILDING 7 AND WHY?

We do not know who the perpetrators of this crime are. Identifying the culprits is the purpose of a real criminal investigation. However, we are able to provide overwhelming evidence of a cover-up of this crime. In addition, scientific forensic evidence indicates that only individuals who could gain long-term access inside the highly secure WTC skyscrapers and obtain advanced thermitic materials could have orchestrated the destruction of the Twin Towers and Building 7.A more detailed answer is available here.

FAQ #2: WHAT ABOUT THE PLANES THAT SLAMMED INTO THE TWIN TOWERS? WOULDN’T THEY HAVE DISTURBED THE DEMOLITION DEVICES?

Some of the demolition devices were undoubtedly disturbed by the plane impacts, but not enough to prevent the rest of the devices from performing adequately. Even the NIST report states that the collapse of the North Tower started on a floor with fairly minor structural damage.A more detailed answer is available here.

FAQ #3: WHAT’S YOUR ASSESSMENT OF THE DIRECTED ENERGY WEAPON (DEW) HYPOTHESIS?

The DEW hypothesis is not supported by the forensic evidence, nor can it explain the available evidence, including the molten iron microspheres documented by USGS and RJ Lee, the molten metal at Ground Zero and the active thermitic material discovered in the WTC dust. A more detailed answer is available here.

FAQ #4: WHY WEREN’T THE SOUNDS THAT WERE HEARD DURING THE DESTRUCTION OF THE WTC SKYSCRAPERS ON 9/11 AS LOUD AS THE BLASTS HEARD IN VIDEOS OF KNOWN CONTROLLED DEMOLITIONS?

Many sounds of explosions were in fact heard at the WTC on 9/11, and their continuous and rapid nature  would make individual explosions very difficult to hear. In addition, thermite incendiary materials, which were identified in the WTC dust, create less noise than conventional explosives. A more detailed answer is available here.

FAQ #5: WHAT CAUSED THE ISOLATED HIGH-SPEED EJECTIONS OF PULVERIZED DUST AND DEBRIS FROM THE TOWERS?

Video evidence shows that these ejections were composed of pulverized building materials, and they occurred at isolated, geometrically precise locations, in an engineered pattern which are attributable to explosives – not air pressure from above. In addition, the ejection speeds were too high to have been caused by the pressure of the collapsing structure above.  A more detailed answer is available here.

FAQ #6: WHY DOES AE911TRUTH REPRESENT ONLY A SMALL PERCENTAGE OF ARCHITECTS AND ENGINEERS?

Most architects and engineers have never been presented with the scientific evidence of controlled demolition. In addition, most of those who take the time to examine this evidence acknowledge that the official story can’t be true. As of the date of this publication, there are almost 1,700 architects and engineers who openly support the findings of AE911Truth vs. only a few dozen who have openly supported the NIST WTC reports. Even so, in the end, the evidence stands on its own, regardless of how many professionals are aware of it.  A more detailed answer is available here.

FAQ #7: AREN’T THE RED-GRAY CHIPS IDENTIFIED IN THE WTC DUST MERELY PRIMER PAINT FROM THE WTC STEEL STRUCTURAL ELEMENTS?

Key ingredients of the primer paint are not present in the chemical composition of the red-gray chips – and vice versa. More importantly, scientific tests have revealed that the red-gray chips ignite at 430º C, creating molten iron as a reaction product – characteristics that confirm they are thermitic material and not primer paint. A more detailed answer is available here.

FAQ #8: WHAT IS NANOTHERMITE? COULD IT HAVE BEEN USED TO DEMOLISH THE WTC TOWERS?

Thermite is a mixture of a metal and the oxide of another metal that produces temperatures well in excess of 4000° F when ignited, certainly high enough to allow cuts through the structural steel of the Twin Towers. Nanothermite is a nano-engineered variant of thermite that can be formulated to be explosive, intensifying its destructive power. Residues of thermite and nanothermite were discovered in the WTC dust, which indicates they were used to destroy the WTC skyscrapers. A more detailed answer is available here.

 

FAQ #9: WERE THE TWIN TOWERS DESIGNED TO WITHSTAND THE IMPACT OF THE AIRPLANES?

Yes. Airplane impact tests that were conducted during the design of the Twin Towers showed that the skyscrapers would withstand the impact of a Boeing 707, which has more energy upon impact than the 767 aircraft that crashed into the Twin Towers on 9/11. In the following years, lead WTC structural engineer John Skilling, WTC structural engineer Leslie Robertson and WTC construction manager Frank Demartini made statements that underscore that analysis. A more detailed answer is available here.

FAQ # 10: DID WTC 7 OWNER LARRY SILVERSTEIN ADMIT TO ORDERING THE CONTROLLED DEMOLITION OF THE BUILDING?

Larry Silverstein’s “pull it” statement is so cryptic and vague that it is impossible to know for sure what he was referring to. However, according to Fox News journalist Jeffrey Scott Shapiro, Silverstein tried to get approval to demolish WTC 7 on the afternoon of 9/11. Even though Silverstein’s statements have no bearing on the scientific evidence that proves WTC 7 was destroyed by controlled demolition, he should still be questioned in a future WTC investigation.
A more detailed answer is available here.

FAQ #11: DOES THE NIST WTC 7 COMPUTER ANIMATION OF THE COLLAPSE PROVE THAT THE SKYSCRAPER CAME DOWN BY FIRE?

No. The NIST WTC 7 computer animation of the collapse does not even closely resemble the observations and actual video footage of the destruction in three main ways. A scientifically valid explanation of any phenomenon must account for the key observations. Moreover, a computer simulation does not constitute an explanation. It is merely a tool for determining and visualizing what might have happened if various assumptions are true. NIST has refused to disclose the computer inputs of its mathematical models. This makes it impossible for anyone to check their work. A more detailed answer is available here.

FAQ #12: WHERE ARE THE 9/11 WHISTLEBLOWERS?

Many of those who cannot accept the scientific evidence that refutes the official story of the collapse of the three WTC towers on 9/11/2001 argue, „If 9/11 was an inside operation, surely at least one whistleblower would have come forward by now. You couldn’t keep something like that secret.“ While at first blush this argument might seem to be logical, closer examination shows that it makes no sense. Since scientific evidence has clearly shown that the official explanation for the destruction of the WTC skyscrapers cannot be true, the theory that the official story must be true because there have been „no 9/11 whistleblowers“ is entirely specious. A more detailed answer is available here.

FAQ #13: WHO WAS RESPONSIBLE FOR THE CONTROLLED DEMOLITION OF THE WTC SKYSCRAPERS?

Arguably, no question surrounding 9/11 arouses more intense interest than this one. An investigation of 9/11 will certainly not be complete until we know who perpetrated the crimes and until they are brought to justice. Crime scene investigators know that, „Physical evidence cannot be wrong; it cannot perjure itself; it cannot be wholly absent. Only its interpretation can err.“ (Paul Kirk, Crime Investigation) A more detailed answer is available here.

FAQ #14: WHAT WAS THE MOLTEN METAL SEEN POURING OUT OF THE SOUTH TOWER MINUTES BEFORE ITS COLLAPSE — STEEL AND IRON, OR ALUMINUM AND/OR LEAD?

Liquid metal was seen pouring out of the South Tower during the final seven minutes before its collapse on September 11, 2001. Was it a combination of steel and iron, or was it aluminum and/or lead? What was the molten metal reported under the rubble of the Twin Towers at Ground Zero? And why is the identification of the molten metal important? A more detailed answer is available here.

FAQ #15: VARIOUS AUTHORS CLAIM THAT NUCLEAR BLASTS CAUSED OR CONTRIBUTED TO THE DESTRUCTION OF THE WORLD TRADE CENTER ON SEPTEMBER 11, 2001. WHY DOES AE911TRUTH NOT ENDORSE THIS CLAIM?

Architects & Engineers for 9/11 Truth is not aware of any evidence that supports the claim that nuclear blasts occurred at the World Trade Center on September 11, 2001. AE911Truth does not endorse that claim, nor does it endorse any theories resulting from it, nor does it link to websites and publications where such theories are promoted, for the reasons given below. A more detailed answer is available here.

——————————————————————————————————————————————

EVIDENCE

On September 11, 2001, the three worst structural failures in modern history took place when World Trade Center Buildings 1, 2, and 7 suffered complete and rapid destruction.

In the aftermath of the tragedy, most members of the architecture and engineering community, as well as the general public, assumed that the buildings’ destruction had occurred as a result of the airplane impacts and fires. This view was reinforced by subsequent federal investigations, culminating in FEMA’s 2002 Building Performance Study and in the 2005 and 2008 reports by the National Institute of Standards and Technology (NIST).

Since 9/11, however, independent researchers around the world have assembled a large body of evidence that overwhelmingly refutes the notion that airplane impacts and fires caused the destruction of the Twin Towers and WTC 7. This body of evidence, most of which FEMA and NIST omitted from their reports, instead supports the troubling conclusion that all three skyscrapers were destroyed in a process known as “controlled demolition,” where explosives and/or other devices are used to bring down a building.

 

KEY EVIDENCE

  1. Rapid onset of destruction,
  2. Constant acceleration at or near free-fall through what should have been the path of greatest resistance,
  3. Numerous eyewitness accounts of explosions including 118 FDNY personnel,
  4. Lateral ejection of multi-ton steel framing members distances of 600 feet at more than 60 mph,
  5. Mid-air pulverization of 90,000 tons of concrete, and large volumes of expanding pyroclastic-like dust clouds,
  6. Isolated explosive ejections 20 to 60 stories below the “crush zone,”
  7. Total destruction and dismemberment of all three buildings, with 220 floors each an acre in size missing from the Twin Towers’ debris pile,
  8. Several tons of molten steel/iron found in the debris piles,
  9. Evidence of thermite incendiaries on steel beams,
  10. Nanothermite composites and iron microspheres found in WTC dust samples.

 

Articles by AE911Truth

The following articles discuss and analyze the evidence for explosive controlled demolition of the Twin Towers and WTC 7. While most of these articles are intended for a general audience, the articles under “Technical Critiques of the NIST Reports” are geared toward readers with greater technical knowledge.

 

World Trade Center Building 7

 

Twin Towers

 

Technical Critiques of the NIST Reports

 

Critique of Popular Mechanics

 

The Psychology of 9/11

 

Other Technical Articles

—————————————————————————————————————————————–

VIDEO

Documentaries and Videos — The Evidence: Implausibility of the Official Story Surrounding Building 7’s Collapse

BUILDING 7

IMPLAUSIBILITY OF THE OFFICIAL THEORY

Building 7 Evidence Video - Implausibility of the Official Theory

The official theory of Building 7’s collapse is shown to be implausible by the inability of the official theory’s authors to generate a computer model of the collapse that even remotely resembles the observed collapse. Read More

FREE-FALL

Building 7 Evidence Video - Free-fall

Perhaps the most important piece of evidence that Building 7 was brought down by controlled demolition is the building’s downward acceleration at absolute free-fall, with sudden onset, for the first few seconds of its collapse. Read more

MELTED STEEL

Building 7 Evidence Video - Melted Steel

Appendix C of FEMA’s 2002 Building Performance Study documented the existence of several beams from World Trade Center Building 7 that had experienced a “severe high temperature corrosion attack.” The New York Times called this “perhaps the deepest mystery… Read more

EYEWITNESS ACCOUNTS

Building 7 Evidence Video - Eyewitness Accounts

A sampling of eyewitness accounts of explosions just before and during Building 7’s collapse.

“And, at the last few seconds, he took his hand off [the radio] and you heard “3-2-1”, and he was just saying, ‘Just run for your life, just run for your life.’  Read more

FOREKNOWLEDGE OF COLLAPSE

Building 7 Evidence Video - Foreknowledge of Collapse

The sudden and total collapse of Building 7 at approximately 5:20 p.m. on 9/11 astonished the engineering community. The New York Times reported: “Engineers and other experts…were for weeks still stunned by what happened with World Trade Center 7…’ We know what happened at 1 and 2… Read more


TWIN TOWERS

IMPLAUSIBILITY OF THE OFFICIAL THEORY

Twin Towers Evidence Video - Implausibility of the Official Theory

The official account of the Twin Towers’ destruction was produced by the National Institute of Standards and Technology (NIST) and released in September of 2005. Unfortunately, NIST’s report only provided a hypothesis of the events leading up to the initiation of the collapses… Read more

CONSTANT ACCELERATION

Twin Towers Evidence Video - Constant Acceleration

The rapid and complete destruction of the World Trade Center Twin Towers, ostensibly by causes other than controlled demolition, was an unprecedented event in the history of high-rise construction. Although theoretically possible, collapses of heavily constructed buildings like the Twin Tower… Read more

PULVERIZATION AND EJECTION OF CONTENTS

Twin Towers Evidence Video - Pulverization and Ejection of Contents

A striking feature of the Twin Towers’ destruction was the pulverization of most of the concrete into gravel and dust before it hit the ground. This is evident from the explosive mushrooming of the towers into vast clouds of concrete as they fell, and from the fact that virtually no large pieces of concrete… Read more

EXTREME TEMPERATURES AND INCENDIARIES

Twin Towers Evidence Video - Extreme Temperatures and Incendiaries

Extremely high temperatures were evident before and after the destruction of the World Trade Center Twin Towers. These extremely high temperatures contradict the official story because office and hydrocarbon fires burning in open air (~500° to 1,500° F) cannot reach temperatures… Read more

EYEWITNESS ACCOUNTS

Twin Towers Evidence Video - Eyewitness Accounts

A collection of eyewitness accounts describing phenomena indicative of controlled demolition. These quotes and accompanying description are drawn from the article, “Explosive Testimony: Revelations about the Twin Towers in the 9/11 Oral Histories,” by Dr. D

—————————————————————————————————————————————-

 

Dan Barnum, FAIA, of Houston, Texas, holds a Bachelor of Architecture degree from Rice University. He has been practicing architecture for the past 40 years and has designed a variety of buildings, from houses to high-rise office buildings. Among his major projects are One Shell Plaza and Two Shell Plaza in downtown Houston, and Houston Lighting and Power, which is now the Houston Public Works office building. Barnum is a Fellow of the American Institute of Architects, the highest honor bestowed on its members by the AIA.

Dan “knew” at the outset that something was fishy about 9/11, because both of the buildings collapsed suddenly, and in the same manner.

 

Tom Spellman has an undergraduate degree in architecture (with a minor in civil engineering) from the University of Wisconsin, Milwaukee. He also managed a housing co-op for 15 years and was an accountant for five years. An Internet discussion about 9/11 in late 2002 convinced him that the official story was a fraud. Upon hearing Dr. Steven Jones state that random fires and damage could not produce a symmetrical collapse, he understood that explosives had to be involved. He contacted Richard Gage to clarify technical points made during a presentation and was invited to join the weekly team calls as a volunteer. He has served as Treasurer ever since.

 

Richard Gage, AIA, is a San Francisco Bay Area architect of 25 years, a member of the American Institute of Architects, and the founder and CEO of Architects & Engineers for 9/11 Truth. Mr. Gage has worked on most types of building construction, including numerous fire-proofed, steel-framed buildings. Most recently, he worked on the construction documents for a $400M mixed-use urban project with 1.2 million square feet of retail, a parking structure, and 320,000 square feet of mid-rise office space.

 

Kelly David received a Bachelor of Science degree from New York Institute of Technology in 2002 and immediately launched her career in management. Over the next 11 years, she helped organize the day-to-day operations of several businesses in New York, where she grew up, then moved to the San Francisco Bay area, where she currently resides. In early 2013, after watching AE911Truth’s „Experts Speak Out“ and being bothered by the anomalies the film presented, she joined the group as a volunteer. By April of that year, her management expertise had propelled her into the role of assistant to CEO Richard Gage. After effectively managing the organization’s back-end operations for several months, she was named COO by the board. In the spring of 2015, the board named Kelly a director. Her business motto: „In order to take the first step to success, you need a strong organizational structure on which to stand. I’m grateful to have that structure here!“

——————————————————————————————————————————————

 
02FEB

„To me, 9/11 is the key. You open that door, and it’s a floodgate. You can then challenge all the other issues. Once you question the authority for the government’s illegal actions, you’re ready to reshape the country back to the way it was founded — based on individual liberty.“ — Dave Meiswinkle

 

MORE

 
29JAN

„What could cause this range of recovered body parts from nearly complete to essentially ‚vaporized‘? Perhaps it was proximity to explosives?“ — Matt Campbell

 

MORE

 
12JAN

From its artful cinematography to its rich underscore, Incontrovertible is an inspired and well-researched documentary that reaches its viewers on multiple levels, with layered messages.

 

MORE

 
28DEC

„Something smells fishy about the official report.“ . . . „It’s obviously a controlled demolition, so why did they lie about it?“ — Comments from two architects who now support a new investigation of Building 7

 

MORE

 
18DEC

“The truth is, before 9/11, the term global collapse didn’t even exist. Buildings survived fires, plane crashes, earthquakes, terrorist attacks, botched demolitions and even nuclear explosions. Never, before or after 9/11, have we seen such catastrophic failures.” MacQueen

 

MORE

 
16DEC

„If you start evoking their high school physics, they just tune out. But if you can say, look, this was a cop who was on the scene, and he says there was an explosion that was so strong it picked him up and threw him across the concourse — well, they can relate to that.“ — Graeme MacQueen

 

MORE

 
05DEC

True sociopaths cannot feel close to or connected with other humans or creatures. . . . They are the “monsters” in our midst who are capable of enacting atrocities such as 9/11.

 

MORE

 
18NOV

„This is the environment for expressing the technical aspects of 9/11 — the place to invite all sides and to discuss all sides. That’s part of our education.“ — Professor Jay Kappraff

 
16NOV

Chris Mohr, the lone believer in the official conspiracy, was in the crowd. He has spent considerable time debating AE911Truth at various venues, including this venue.

 

MORE

 
15NOV

Dan Barnum, FAIA, who has 51 years of experience designing Houston-area structures, including several high-rises, became a member of AE911Truth the first day he heard about its existence.

 

MORE

 
13NOV

“That’s the hardest part of the work for us — getting people to open their mind and to accept another reality.” — Rick Trevino

 

MORE

 
04NOV

„You’ll see for yourself a transformation of awareness in the students. They will quickly get it. And when they do, their professors — at least those who stubbornly cling to the official story — may be in trouble.“ — Richard Gage

 

MORE

 
26OCT

„I’m an optimist. I like to believe that someone didn’t put a bunch of explosives somewhere in the building and it fell down. But can I say know that with 100 percent certainty? I can’t.“ — A visitor to the AE911Truth booth at the Structural Engineering Summit

 

MORE

 
05OCT

If enough of the world’s population does not awaken to the reality of false flags and other deceits propagated by the powerful, and in turn confront these perpetrators, we are, in essence, inviting more of the same.

 

MORE

 
04OCT

AE911Truth realizes what a powerful tool it has in social media.

 

MORE

 
02OCT

„Thankfully, you came out with your campaign on Building 7. I’ve been saying, I don’t know how anybody can see that and afterwards still believe what they tell us!“

 
01OCT

Popular Mechanics‘ myth about the notorious gouge would remain debunked even if NIST had decided that the „dark band“ represented a gouge.

 

MORE

 
30SEP

„Now they can no longer claim ignorance of the evidence or turn a blind eye to the crime of the century, which is a cover-up of the fact that these buildings were brought down in controlled demolitions that day.“ — Andrew Steele

 

MORE

 
28SEP

We have scrutinized what has been presented in various publications as evidence that nuclear blasts occurred at the WTC, but found none of the arguments substantiated.

 

MORE

 
26SEP

„We realized that if the people who govern this national association of architects didn’t even know the official explanation for the total collapse of a 47-story skyscraper, then there was truly a lot of misinformation out there — and it had to be corrected. So, ever since the convention, one of our major goals with the booklet has been to educate readers about what the official hypothesis of fire-induced failure actually says, so we can accurately compare and contrast it with the controlled demolition hypothesis.“ — Ted Walter

 

MORE

 
25SEP

For those in the 9/11 Truth Movement who need the specific points of support for their WTC debates, AE911Truth has come up with a powerful tool — the individualized chapters of Experts Speak Out now available on YouTube.

 

MORE

 
11AUG

The fight for truth continues.

 

MORE

 
04AUG

“The truth is, before 9/11, the term global collapse didn’t even exist. Buildings survived fires, plane crashes, earthquakes, terrorist attacks, botched demolitions and even nuclear explosions. Never, before or after 9/11, have we seen such catastrophic failures.”

 

MORE

 
30JUL

„If a conference such as SEFI 2015 cannot address the ethical lapses of the engineering peer review process, what venues are available to demand that engineers adhere to the ideals embodied in their various codes of ethics?“ — Wayne Coste and Michael Smith

 
26JUL

„Any time you can take the censors out of the equation and speak directly to the people you want to reach, the more control you have over the situation and the stronger the impact of your message will be.“ — Andrew Steele

 

MORE

 
23JUL

The Truth Truck is „a handsome and compelling reminder of what many in society unconsciously suspect but do not dwell upon or act upon — namely, that there are shadowy forces behind our democratic process that maneuver foreign and military policy, in particular, for reasons of imperialism and profit.“ — Elizabeth Woodworth

 

MORE

 
21JUL

„I was trying to appeal to the emotional side of these people, to their integrity, to the things that have brought them to the profession of architecture.“ — Richard Wallace

 

MORE

 
18JUL

Fair-goers already knowledgeable about 9/11 Truth would stop by with friends and family, point to the displays, and explain the information to the others in their group.

 

MORE

 
30JUN

„[T]hey had better not publish anything that challenges the idea that America is fundamentally good, the exceptional nation, because this is the one religious belief that cannot be challenged.“ — David Ray Griffin

 

MORE

 
06JUN

As they travel, Meiswinkle and Senzee will be filming a documentary, in which they hope to bring out the crucial — as well as inspiring and uplifting — message that our inherent rights to life, liberty, and the pursuit of happiness are unalienable, inviolate, and are core to all peoples on earth.

 

MORE

 
31MAY

NIST’s official „normal office fire“ explanation for the collapse of World Trade Center Building 7 does not explain the 47-story tower’s stunning implosion and free-fall acceleration. That’s because NIST has ignored the data thatdoes explain these extraordinary features — the evidence of controlled demolition.

 
25MAY

If a person’s false self includes identification with America as a country of unequivocal goodness, then to be exposed to information suggesting that America is in fact an imperialistic aggressor . . . is to have one’s self-image seriously challenged.

 

MORE

 
29APR

According to this new hypothetical scenario, a fire in the northeast section (near column #79) of Floor 12 heated the beams of the floor above it, causing them to expand a few inches, and then . . . .

MORE

 
27APR

When such a vulnerable person hears the evidence that 9/11 skeptics present, he . . . may become silent and unresponsive as though disoriented, so that he appears „spacey.“

 

MORE

 
06APR

9/11 Truth: The World is Ready – It’s Time to Talk About it

 

MORE

 
31MAR

Prof. James Tracy emphasizes that abuse of citizens by governments has reached the point of a „grave societal malady.“

 

MORE

 
30MAR

Very specific conditions are required for any explosion of the kind described by Greening and Simensen to take place. And those conditions were not present in the towers.

MORE

 
22MAR

From the expression on one judge’s face — a look of disbelief that 9/11 skeptics know quite well — it was obvious he had never before seen the video.

MORE

 
20MAR

NIST’s fairy tales about these two contributing factors to the collapse — the trusses and a diesel fire — were clearly as ill-founded as the story about the non-existent 10-story gouge.

 
13MAR

„We’re still in the dark about nearby Shanksville, because the mainstream media has not pursued the discrepancies in the official story — yet they have been forced to respond to the outcries of 2,300 architects & engineers.“ — Tim Haldeman

MORE

 
09MAR

„Hey Anderson (CNN) . . . what about the real story? How come buildings only fall at free fall on 9/11?“

MORE

 
26FEB

When he appears in front of three High Court judges on March 12, Harrit will bring with him evidence that will be difficult to defeat.

MORE

 
16FEB

We believe that the State of New Jersey . . . can conduct an investigation into 9/11 if the legislators so desire and if law enforcement would do their job.

MORE

 
06FEB

How could all 47 core columns fail at the same instant? Fires could not do that.

MORE

 
03FEB

Editor’s Note: This fascinating and provocative technical piece on NIST’s manipulation of the WTC 7 evidence is broken down into a series of six articles. The third installment, below, is PART 2: NIST’s Fictitious Gouge Launches Design Flaw Myth and Collapse Initiation Theory. The first installment was the INTRODUCTION. The second installment was PART 1: NIST and Popular Mechanics Fabricate Myth About WTC 7’s „Scooped-Out“ 10 Stories. Stand by for the next three installments, to be published monthly.

MORE

 
31JAN

Learned helplessness is associated with subsequent depression, anxiety, phobias, shyness, and/or loneliness.

 

MORE

 
31DEC

Last chance for a year-end tax-deductable charitable gift for your favorite educational 501c3 non-profit.

 
28DEC

Editor’s Note: This fascinating and provocative technical piece on NIST’s manipulation of the WTC 7 evidence is broken down into a series of six articles. The second installment (below) is PART 1: NIST and Popular Mechanics Fabricate Myth About WTC 7’s „Scooped-Out“ 10 Stories. The first installment was theINTRODUCTION. Stand by for the next four installments, to be published monthly.

 

MORE

 
16DEC

An historic milestone in the 9/11 Truth Movement has been achieved by a dedicated group of activists in Ottawa, Ontario, with the presentation of a petition in the House of Commons requesting a „parliamentary review of the omissions and inconsistencies in the official United States of America 9/11 Commission Report.“

MORE

 
13DEC

AE-survey-icon>SIGN THE PETITION

 

Over 2,300 architects and engineers and nearly 20,000 other supporters have signed the petition demanding a truly independent WTC investigation. Add your name!

 

 

 

AE-Newsletter-Subscribe-Fall-2014-tw

STAY UP TO DATE

 

Subscribe to our monthly newsletter, „The Blueprint,“ and/or to our Action Alerts. Join the conversation and help grow our network onFacebook andTwitter.

 

 

 

 
13DEC

AE-Volunteer

>GET INVOLVED WITH AE911TRUTH

You can make a real difference in helping AE911Truth achieve its mission by getting involved as a volunteer. We encourage you to join one of our core volunteer teams listed below, or join a Local Action Group in your area, orcontact us if there is another way you would like to help.

 

CORE TEAMS

 

involved-volunteer-AE-lg-gr-bl

INTERNET TECHNOLOGY TEAM

The purpose of the Internet Technology Team is to build and maintain our online presence.

 

WRITING TEAM

The purpose of the Writing Team is to publish technical articles, news updates, and other written materials.

 

VERIFICATION TEAM

The purpose of the Verification Team is to verify the credentials of each of our architect and engineer petition signers – an essential function for growing AE911Truth.

 

TRANSLATION TEAM

The purpose of the Translation Team is to translate AE911Truth’s materials into other languages so that our reach extends worldwide.

 

PRESENTERS TEAM

The purpose of the Presenters Team is to give live presentations across the U.S. and around the world, directly educating members of the architecture and engineering professions as well as the general public.

 

NATIONAL ORGANIZING TEAM

The purpose of the Grassroots Organizing Team is to coordinate and support the efforts of Local Action Groups across the U.S. and around the world. .

 

 

 

 
13DEC

Anthony Freda — who has contributed provocative political art to publications like The New York Times, Time,Rolling Stone, Esquire, The New Yorker, and Playboy — says he has no idea why the museum would accept his painting, titled „9-11 Questions.“

 

MORE

 
11DEC

Editor’s Note: Frances Shure, M.A., L.P.C., has performed an in-depth analysis addressing a key issue of our time: „Why Do Good People Become Silent — or Worse — About 9/11?“ The resulting essay, being presented here as a series, is a synthesis of both academic research and clinical observations.

 

MORE

 
11DEC

Sometimes the truth about 9/11 shows up in the oddest places.

MORE

 
18NOV

Resources/Downloads

I. ESO Final Edition Promo Materials
II. Images
III. Documents
IV.Video & Audio

I. ESO Final Edition Promo Materials

PRESS RELEASES

ESO Tour/Screening Press Release template

The above press release is ready to be customized for your location

ESO Press Release – San Diego & LA events


PRESS ADVISORIES

ESO Tour Press Advisory

The above press release for the AE911Truth 30+ city tour is ready to be customized for your stop

ESO Screening Press Advisory

The above press release for a locally hosted screening is ready to be customized for your local event

ESO Press Advisory – San Diego & LA events

 
08NOV

Editor’s Note: This fascinating and provocative technical piece on NIST’s manipulation of the WTC 7 evidence is broken down into a series of six articles. The first installment (below) is the INTRODUCTION to the whole series. Stand by for the next five installments in subsequent articles, to be published monthly.

MORE

 
01NOV

Editor’s Note: In recent years, various members of the AE911Truth team have been working on a white paper titled “Areas of Specific Concern in the NIST WTC Reports.” Last month they finally completed the document. Its 25 concise points offer the most convincing proof that the reports produced by the National Institute of Standards and Technology (NIST) on the September 11, 2001, destruction of the three World Trade Center buildings were unscientific and fraudulent.

MORE

 
24OCT

Editor’s Note: Frances Shure, M.A., L.P.C., has performed an in-depth analysis addressing a key issue of our time: “Why Do Good People Become Silent—or Worse—About 9/11?” The resulting essay, being presented here as a series, is a synthesis of both academic research and clinical observations.

PART 12: SIGNAL DETECTION THEORY

 

MORE

 
15OCT

Editor’s Note: Our September newsletter introduced readers to Australian 9/11 blogger Dahlia Mae Lachlan, who, in this AE911Truth articlerepublished from her blog site GumshoeNews.com, called on Sir Isaac Newton’s scientific discoveries to make the case that the three toppled towers were subjected not to gravitational collapses but to controlled demolitions.

MORE

 
11OCT

For eight years, Architects & Engineers for 9/11 Truth has sought an impartial, subpoena-powered investigation into the destruction of the Twin Towers and Building 7 at the World Trade Center in New York City on September 11, 2001.

 

MORE

 
01OCT

The idea of having a 9/11 Truth billboard in Times Square was once just “pie in the sky,” says Les Jamieson, New York City’s point man for Architects & Engineers for 9/11 Truth. But today it’s a reality that Jamieson believes is bigger and more significant than anyone could have predicted.

 

MORE

 
01OCT

It’s about being willing to step out of your safety zone and rethink how the world really works.

That’s the essence of David Hooper’s new documentary, The Anatomy of a Great Deception, which kicked off this year’s 13th anniversary commemoration of 9/11 in several cities.

MORE

 
01OCT

It has been 13 years since the tragic events of September 11, 2001, spawned the rebirth of what has become America’s guiding mantra — „Never Forget.“ But to faithfully heed its message, mustn’t we, in addition to remembering the fatal day called 9/11, also remember the spheres of molten iron, the melting of steel, the free-fall of a skyscraper not hit by an airplane, and a host of other physical laws that prove the controlled demolition of the World Trade Center skyscrapers? The answer to this question is where the mainstream media and the 9/11 Truth movement depart. It also explains why, on the 13th anniversary of 9/11, hundreds of supporters of Architects & Engineers for 9/11 Truth descended upon the World Trade Center in New York.

 
01OCT

Editor’s Note: Frances Shure, M.A., L.P.C., has performed an in-depth analysis addressing a key issue of our time: “Why Do Good People Become Silent—or Worse—About 9/11?” The resulting essay, being presented here as a series, is a synthesis of both academic research and clinical observations.

MORE

 
05SEP

This 9/11 anniversary is the thirteenth. We intend to make it the most effective effort yet. Our lineup of activities and speakers is incredible.

But it needs you there. Can you get to New York to help us? Check out and download the full NYC schedule full NYC schedule for dates, times, and locations.

 

MORE

 
02SEP

Editor’s Note: Investigative reporter Russ Baker launched the online publication WhoWhatWhy.com five years ago to do what he calls „forensic journalism“—that is, reporting that is „rigorous, relentless, and scientific.“ Sounds like a description of AE911Truth’s research, doesn’t it? In mid-August, Baker wrote an article about the NYC Coalition for Accountability NOW (NYC CAN), and interviewed its founder, Ted Walter. You can read the piece here:

MORE

 
01SEP

Editor’s Note: We republish a brilliant little gem that reflects upon Newton’s law of universal gravitation—a law that was still in effect on 9/11, judging by the photographic evidence. The article, written by „Down Under“ blogger Dalia Mae Lachlan, was originally published in Flipside News.

Lachlan, by the way, has also authored a series of children’s books, „Awaken Your Kids“ — one of which, „The Three Tall Buildings,“ helps youngsters understand what really happened on 9/11 so they can explain it to their parents. Sometimes that’s the way the world wakes up.

MORE

 
01SEP

Stan Beattie, PE, a member of the Architects & Engineers for 9/11 Truth Presenter Team, became convinced that the official story of the events of September 11, 2001, was false after reading Dr. David Griffin’s book,The New Pearl Harbor, in 2004.

He became so committed to sharing the truth with his fellow Americans that in 2007 he flew from his home outside Detroit, Michigan, to Washington, D.C., to join a protest on the Mall against the Bush surge of the Iraq War. While Stan was walking on the Mall, he met people from DC911Truth, signed their petition, and proudly held up one of their placards. Shortly thereafter, he watched AE911Truth’s two-hourBlueprint for Truth. Since then, he has become both an active member of AE’s Presenter Team and a financial contributor.

MORE

 
03JUL

Harrit SUPPORT WTC 7 EVAL 370

 
08SEP
 
18JAN

LET’S BUILD A BETTER WORLD WITH SOUND SCIENTIFIC RESEARCH INTO THE DESTRUCTION OF THE WORLD TRADE CENTER

————————————————————————————-————

————————————————————————————-————

————————————————————————————-————
Aus dem per ÖVP-Amtsmissbräuche offenkundig verfassungswidrig agrar-ausgeraubten Tirol, vom friedlichen Widerstand, Klaus Schreiner

Don´t be part of the problem! Be part of the solution. Sei dabei! Gemeinsam sind wir stark und verändern unsere Welt! Wir sind die 99 %! 

“Wer behauptet, man braucht keine Privatsphäre, weil man nichts zu verbergen hat, kann gleich sagen man braucht keine Redefreiheit weil man nichts zu sagen hat.“ Edward Snowden

banner (4)

PDF-Downloadmöglichkeit eines wichtigen sehr informativen Artikels über den amerikanischen Militärisch-industriellen-parlamentarischen-Medien Komplex – ein Handout für Interessierte Menschen, die um die wirtschaftlichen, militärischen, geopolitischen, geheimdienstlichen, politischen Zusammenhänge der US-Kriegsführungen samt US-Kriegspropaganda mehr Bescheid wissen wollen : Ursachen und Hauptantriebskräfte der US Kriege und Flüchtlinge der amerik. MIK   (… auf Unterstrichenes drauf klicken 🙂 )

Folge dem Geld US Bonds

Teufelsspirale-624x440

Bitte teile diesen Beitrag:

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert